donderdag 6 april 2023

Donderdag 6 april

De voorlaatste dag van onze Romereis is al aangekomen. Het waren maar korte nachtjes de afgelopen dagen, waardoor iedereen met kleine oogjes rondliep en pijn had in zijn benen door de lange wandelingen en vele trappen elke dag.

Maar we geven niet op!

Deze morgen zijn we vroeg uit ons bedje gekomen zodat we om 7u al aan de ontbijttafel zaten. Een stevig ontbijt was nodig, want er kwam een stevige wandeling aan.

Om kwart voor acht moesten we met onze koffer buitenstaan, met ons lunchpakket vast in de hand. Om acht uur vertrokken we te voet naar Assisi op een korte bedevaartstocht. Eerst gingen we nog de kapel bezichtigen in de San Maria deli Angeli.

Na dit bezoek kregen wij de opdracht om een steen te zoeken tijdens onze verdere wandeling. Deze wandeling, een zogezegde vier km, was een van de vele grapjes tijdens de reis.. Hij bleek toch wat langer en zwaarder te zijn, we moesten goed klimmen, dit verliep wat moeilijk want het was erg steil en we hadden al pijn aan de beentjes, maar dankzij de aanmoediging van de anderen en druivensuiker is iedereen er uiteindelijk geraakt.

Tijdens de eerste stop van de wandeling dachten we dat we er al waren, maar er was geen kerk te zien, enkel een landschap vol olijfbomen. Hier mochten we al wat eten, drinken en genieten van het adembenemende uitzicht.

We hebben daar een bezinningsmoment gehouden en mochten iets op onze gevonden steen zetten dat ons aan de reis liet terug denken.

Hierna hebben we onze wandeling verdergezet. Na 20 minuten was er een verrassing: de zoveelste kerk van de reis was in zicht. Tijd voor een bezoek aan de Sint - Franciscusbasiliek.

Om 13u zijn we terug op de bus gestapt richting Venetië. Een rit van 5 uur lang waar iedereen wat slaap kan inhalen, want straks gaan we feesten. Daarna is helaas de laatste dag alweer aangebroken.

Fenne Ferson (6VZb)

Evi Geelen en Lieze Veestraeten (6STWb)