woensdag 5 april 2023

Woensdag 5 april

Woensdag 5 april 2023, een van de laatste dagen van onze reis. Om 7 uur, alweer zo vroeg, ging de wekker. We maakten ons snel klaar voor het ontbijt, om daarna zeker tijdig bij de bus te zijn met onze koffers We waren weeral klaar voor een nieuwe topdag. Tot op een gegeven moment zich een anticlimax voordeed met het hotelpersoneel bij het uitchecken. Dit bezorgde ons een vertraging van 45 minuten.

Om 9 uur konden we dan toch eindelijk vertrekken naar het mooie, pittoreske Orvieto. Eenmaal aangekomen in dit knusse dorpje namen we de funicolare naar boven. Hier bezochten we de Dom en genoten we van een prachtig uitzicht!

We namen opnieuw de bus naar een wijnproeverij niet ver van dit stadje af. Hier werden we warm ontvangen door de eigenaars van de wijngaard. Deze mensen namen ons in kleine groepen mee doorheen de tunnels van de wijnkelders. Eenmaal terug boven konden we genieten van een adembenemend uitzicht waarbij we enkele wijnen te proeven kregen met aangepaste en lekkere hapjes.  Na deze proeverij kregen we de uitzonderlijke kans om enkele van deze overheerlijke wijnen te kopen en mee te nemen terug naar huis.

Helaas is om 5 uur ons bezoek aan dit domein afgerond en wacht ons nu opnieuw een lange busrit van ongeveer 2 uur naar Santa Maria degli Angeli, waar we de komende nacht gaan doorbrengen.
Morgen wacht ons weeral een nieuwe dag.

Luka Vliegen (6 MM), Lowie Segers (6 HW)